Saturday 29 March 2014

Kerana Cinta



cinta? 
apa yang ada pada cinta? untuk apa kita bercinta? perlu sangat ke cinta pada manusia? cinta.. cinta.. cinta..
pada aku. cinta tu amat menyakitkan. cinta boleh mematahkan semangat seseorang. cinta boleh merosakkan akal dan fikiran. cinta boleh merubah segala-gala. cinta yang penuh dusta. cinta? apakah kau tahu apa itu cinta? kau xlayak tuk bercinta!! kerana kau xpernah tahu apa itu cinta. nilainya sangat besar. sangat tinggi ertinya cinta. kerana insan sepertimu. cinta itu dipersalahkan. cinta xpernah salah! yang salah adalah orang yang mempergunakan nilai cinta tu! jangan mainkan cinta tu untuk dapatkan seseorang! 

berapa banyak lagi insan yang hendak kau permainkan. berapa banyak perasaan wanita yang ingin kau guris? berapa banyak lagi cinta yang ingin kau permainkan? aku juga wanita. aku yang telah lalui betapa sakitnya hati dan hidup dalam penipuan yang kau cipta! kau nak tahu? saat tu aku rasa ingin pergi jauh-2 dari dunia ni. kau sebab apa?? sebab aku cinta kau! tapi kenapa? kau merayu. kau minta agar aku xmeninggalkanmu. dan aku terima kau kembali. kau tahu sebab apa? sebab aku cinta! tapi apa yang aku dapat?? penipuan dan kecurangan lagi..

saat tu aku hilang semangat lagi. kau pujuk kembali. kerana cinta lagi. aku terima kau. aku yakinkan diri. yang kau betul sayangkan aku. aku yakinkan diri. kau akan berubah. berkali-kali. setiap tahun. rahsia terbongkar. perempuan yang berlainan. hurmmm. apa lagi yang harus aku lalui? apa lagi yang kau mahu? kenapa susah untuk kau lepaskan aku? untk apa kau beri aku harapan lagi? untuk apa janji tu? sampai bila? sampai bila? sampai bila kau nak seksa aku dengan pembohongan dan kecurangan kau tu? aku penat. aku letih. aku benci kau! 

kerana kau, aku hilang seorang sahabat. kenapa? kenapa kau mainkan perasaan dia? aku ingatkan kau seorang yang setia. rupanya kau RAJA PEMBOHONG! RAJA PEREMPUAN! perlu ke aku hormat manusia macam kau? tiada apa yang harapkan lagi. cukuplah rasa sakit ni. cukup lah 11tahun aku hidup dalam pembohongan ni. cukuplah.. pergilah. bahagia dengan siapa pun. aku tak pernah merayu kau jangan tinggalkan aku. aku xpernah minta kau kekal disamping aku. aku cuma selalu pesan. jika dah ada lain, bahgia dengan orang lain. lepaskanlah aku. tak perlu nak sakitkan hati ni.

jahatnya kau! terima kasih! sebab kau aku belajar segala-gala. kerana aku aku jadi tabah sebegini. aku terima, ni jalan hidup yang aku harus tanggung. salah aku. kerana terlalu berlembut. salah aku kerana terlalu percaya. salah aku kerana terlalu menyayangimu. salah aku kerana terlalu bermimpi. salah aku kerana tak pernah membuat keputusan sendiri. salah aku kerana sayang lelaki sepertimu. salah aku kerana telah memberi hati kepadamu. salah aku kerna terlalu mencintaimu. salah aku kerana selalu memaafkanmu. salah aku! aku yang salah! aku! 

No comments:

Post a Comment