Monday 18 March 2013

Banjir



hye.. salam semua..korang pernah ada dengar tak berita tentang Serdang banjir?? hahaha kalau nak tahu, tempat aku la tu.. umah aku pon banjir..  banjir tu berlaku pada 4 September 2012..

yang kelakarnya.., masa aku tengah tido, tetiba rasa air tersentuh bahu..alahai, rase cam ombak je datang menyapa.. nasib baik masa tu aku tak mimpi duk tepi pantai main ombak.. hahaha.. lau tak, ngan aku-2 sekali dibawa air.. kihkihkih..

masa aku tersedar ru.. air dah masuk dalam rumah, aku pon apa lagi, berlari-2 selmatkan barang-2 aku.. dah tak boleh nak pikir apa.. dahla masa tu aku sorang je dekat umah.. nangis sorang-2.. takut sangat..



ok.. nie keratan akhbar Harian Metro pasal banjir tu..
haaa.. ni pulak keta kawan rumah aku.. masa tu, dia takde dekat umah.. memang tak sempat nak alihkan kereta.. 

ok.. nie lah umah aku.. memang berselerak gilaa.. barang-2 yang ada dekat lantai, semua tak dapat diselamatkan.. nak buat cam mane.. tak cukup tangan nak alihkan barang-2 dalam umah tu.. banyak sangat..
kalau nak tahu, tu la moto aku.. hehe.. kesian dia.. :)

No comments:

Post a Comment